27/8-12

hej hopp, nu är jag instalerad i Barcelona:)
resan hit gick hur bra som helst, var dock lite svårt att hitta på flygplatsen, så jag frågade någon om vägen och fick åka elbil till den gaten jag skulle till :) hihi väldigt snäll o pratsam kille,
 
flgturen gick bra wifi på planet :) lite skumpigt över frankrike men annars helt okej, även här pratglada danskar:P
 
sen vart d ju flygbussen från flget, gick hur bra som helst att hitta, valde dock världens sämsta plats längstbak, där man fick sitta o huka sig för att kunna se något ut, men när jag satt och kollade från höger till vänster så såg jag att wow tv på bussen, men vad jag blev lite överaskad var att d va reklam för något som absolut inte är lagligt i sverige, här finns de tydligen en egen butik för sådant:s
sen tror jag nog att jag åkte genom den mindre bra delen, allt var mörkt och tyst, gubbar som låg o sov på bänkarna och alla verkade allmänt stirriga precis som dem hade ngn eftersig som dem var rädda för.
 
har ju blivit varnad för rånare, att vara försigtig när man går ut och så, så tror nog jag undviker den delen av staden....
 
Ewa som bor här och hyr ut lägenheten är hur go o trevlig som helst, och carro den andra tjejen har jag inte pratat så mkt med då hon har sovit hela dagen, hon kom hem sent igår från sverige, men hon verkar vara en go o trevlig tjej hon med:)
 
det här vet jag om Barcelona änsålänge:
*man har tdligen siesta mitt på dagen när jag ska gå och handla
*vissa grejor har dem egna butiker till:s
*dem har ingen Pepsi max!!!
*men dem har min favvo glass (magnum gold)
*alla affärer har stängt på söndagar
*det är väldigt mkt rånare/ficktjuvar
 
 
det var nog allt hitills, lägenheten är jättefin, med jättestor terass, jag trivs som fisken i vattnet
 
hoppas alla har d bra där hemma saknar er
pussar & kramar till er alla
 
S

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0