28/8-12

hola;)
 först o främst grattis till världens bästa pappa som fyller år idag:)
 
har varit och utforskat Barcelona idag, gick bort där jag ska jobba, tog ca 20 min så helt okej gångväg till jobb, 
sen,  den här metron som alla snackar om det är inte en tidning :P men inte heller en buss som jag trodde, det var tunnelbanna!!! jag har altså för första gången i hela mitt liv åkt tunnelbana och dessutom helt själv, plus att jag löste biljett på en spansk maskin, *stolt* fast körde in biljetten på fel håll i den här kontrollen, så gubben inne i "buren" kollade lite konstigt på mig, hihi  sen fick man stå där bland alla trångt och varmt va d, sen kom jag till att tänka på det jag blivit varnad o ficktjuvar, hade dock inget i fickorna, men stod och höll kramaktigt i min väska att när jag kom av den dära metron så var jag nästan blå om handen :P
 
tdligen ser jag inte als så förvirrad ut som jag trodde jag gjorde när jag springer runt och kollar gatunamnen och gemför med kartan för att se vart jag ska, det kom nämnligen fram någon och frågade fall jag kunde hjälpa dem att hitta till metron, silken tur att dem skulle åka den jag precis klivit av annars hade inte jag heller haft ngn koll.
 
men nu undrar ni kanske varför jag åkte metron, det var ju gångavstånd till jobb, jo för jag har varit o spanat in camp nou, fc barcelonas fotbolls stadium, sketa fräsigt va d, kunde ju dock inte gå in men fy för va stor den var, det e inte som lilla ip där hemma som man går runt på typ 5 min hahanä den var sjukt stor, tog en halv timme att gå runt sen upptäckte jag att det tog stop o då hade jag inte ens gått runt hela så d va bara att vända o gå tbk,
 
trivs fortfarande väldigt bra, spanjorerna e väldigt trevliga och hjälpsamma, där vart tom en som körde förbi på moped som vinkade så han hölt på o köra in i en stolpe.
 
en annan sak jag har tänkt på, är finns lidl, netto, ikea och ad center, men var fan e Willys?????
 
pratade med Linda igår, i 2 timmar hoppsan blev lite länge, men skönt att prata med någon som förstår mig och alla mina knasigheter, pratade med henne idag med, och har sagt till malin att skaffa skype så jag kan prata med henne med:)
 
ha det så bra puss & kram
 
S

Kommentarer
Postat av: Pappa

Tack, blev som sagt bara 29.

Var världens yngsta pappa, när du kom till.

Men det gäller att ligga i.........

Fånga dagen

Pappa

2012-11-14 @ 10:28:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0